tirsdag 26. januar 2016

Drømmen lever videre.

Det har gått ett helt år uten ett eneste blogginnlegg på denne rare bloggen. Jeg liker av og til å utfolde meg ved skrive litt, spesielt ved tåkelagte dager som denne. Jeg ser ingen grunn til å ikke bruke denne bloggen videre til å dokumentere turer, aktiviteter og prosjekter som foregår.  Selvom denne siden ser litt jalla, rar og useriøs velger jeg å sverge mitt troskap videre til denne siden.
Med det fantastiske slagordet: "Vi dropper mote. glitter, glamor, for å fortelle deg ekte historier" Og det er nettopp ekte historier jeg vil ta vare på videre med denne bloggen. Mange prosjekter og turer er under planlegging. Ikke noe sinnsykt spektulært, men opplevelser og minner verdt å ta vare på for min egen del ved hjelp av litt tekst, bilder og film.

Selfi-generasjonen som jeg selv tar stor del i og med alt støy det innebærer, gjør det ofte vanskelig å reflektere over livet og om hva som virkelig betyr noe, reflektere over gamle drømmer, og ta seg tid til å kjenne etter hvordan man egentlig har det på innsiden.  
Jeg er en drømmer, og jeg drømmer meg ofte vekk. Av og til blir mine drømmer utrolig nok en realitet også.

Den store drøm fra jeg var veldig ung var å bli profesjonell fotball spiller, deretter kom hav og bølger inn i livet og min store drøm var å kunne seile store bølger på brett i sterk vind. Hav, bølger og vind har fasinert meg hele veien. Og jeg lever fortsatt på denne drømmen. Jeg mener drømmer er enormt viktig. Dette gir ny giv og mestring i livet og i hverdagen, samtidig som man lærer med årene at det kan være lurt å være ett snev av realist også i blant. 

Det er rart hvordan "tilfeldigheter" gjør at man blir engasjert og begeistret for ulike ting i livet. Ofte kommer dette ved at andre deler sitt egasjement og begeistring med sine medmennesker, som igjen skaper en fantastisk smitte-effekt. Ofte trenger man ikke si så mye med ord, men bare være ærlig og tro mot seg selv, sin lidenskap og sine medmennesker. Gode relasjoner hvor man tørr å dele med hverandre gjør oss sterkere i sammen. 

Målet må være å jobbe for begeistring for ting som varer. Glede, fred, å kjærlighet og å dele disse begeistringene med sine medmennesker. Personlig er min aller største begeistring i livet bibelens Jesus Kristus som nettopp gir meg håp, glede, trygghet, fred og kjærlighet i livet. Som en trygg havn å hvile i, når man av og til kommer ut i store stormer i livet og kanskje kommer litt ut av kurs. 
Jeg vil avslutte årets første blogginnlegg med C.S Lewis sitt sitat "You are never to old to set another goal or to dream a new dream". 

Foto: Joachim Pedersen

See ya Salty Dogs 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar