mandag 11. juli 2016

WET "VIALARA"

Denne helgen ble jeg overtalt til å bli med på klatretur til Nissedal og klatre klassikeren "Vialara" med Thomas Rosten. Til å være min første trad-rute, kjente jeg at jeg var stabilt spent på hva som var i vente. Jeg kjente også på at det skulle bli godt å få oppfriske skills jeg hadde lært fra klatring fordypning i BØ.

Vi ankom Hægefjell lørdag kveld, og brukte kvelden på å rigge oss klar for søndagens klatring. Vi var ikke alene, det var flere klatrere som hadde tatt turen denne helgen. Samtidig var det ekstremt mange knott som også hadde tatt turen til foten av dette spektakulære fjellet.

Søndag startet vi dagen gry tidlig, slik at vi kom oss tidlig i veggen. Klatring var god og lett, det passet meg veldig bra. Turen gikk i grunn veldig smooth hele veien, men i 12-13 tiden (5-6 pitch) merket vi forandring i været, og det begynte å dryppe litt smått, etterhvert ble små drypp til rennende riss. Vann-situasjonen gav meg en urolig følelse i magen, når jeg stod der på fjellhyllen med vann opp til anklene. Stille og forsiktig kom vi oss trygt opp til toppen. Alt i alt en fantastisk tur, med flott klatring, men vann i fjellveggen er aldri ønskelig.

Over og ut, neste innlegg blir sannsynligvis litt mer av den tropiske art.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar